Memaparkan catatan dengan label Giat. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label Giat. Papar semua catatan

Rabu, 27 Ogos 2014

Tanggungjawab 6 bulan

Assalamualaikum.

Okay ckj sambung cerita yang tertangguh di entry yang lepas. J
Macam biasalah pelantikkan ikut ujian majoriti. I say man! Dah kenapa ramai pula yang undi aku. Hish! Korang pun dah tau kan jawapannya. 

Bila nama da tercalon kena la ke depan naik pentas kenalkan diri pada semua yang ada dalam dewan tu. Pakai microfon kau! Ckj boleh dengar semua ckj kat speaker yang ada dalam dewan tu. Last ckj cakap guna microfon masa ckj jadi pengerusi majlis paling teruk di majlis malam kejuruteraan elektrik kat poli dulu. Ckj ada share kat entry ini
 Aku pun dengan agak gementar cakap dimulakan dengan bismilah dan salam. Lalu aku perkenalkan diri. Masa tu dalam hati aku serius aku rasa takut dan agak berat nak pegang tanggungjawab ni sebab ini pun dikira sebagai amanah. Kan? Semua orang dalam dewan tu pilih kita untuk laksanakan tanggungjawab untuk pimpin meraka. Aku risau aku tak mampu. Tak apalah terdetik di hati, aku nak rasa nak cuba dan ambil pengalaman. 

Ya Allah Permudahkanlah. 


Selasa, 26 Ogos 2014

Giat

Assalamualaikum. Hari ni ckj nak share atau lebih kepada mengimbau kembali kenangan / apa yang berlaku sepanjang 7 bulan ckj menyepi.
 
Lepas je habis poli haritu ckj apply giatmara. Sebenarnya memang dah lama dah ckj nak masuk giatmara. Tapi asyik tertangguh je. Sementara tunggu respon daripada giatmara tu ckj kerja part time sebagai guru tadika selama 4 bulan. Alhamdulillah awal bulan januari ckj dapat surat temuduga. Alhamdulillah ckj diterima masuk untuk kos teknologi sistem komputer selama 6 bulan.

 
Macam biasalah seminggu yang pertama tu ada orentasi, kat giat ni dorang panggil para pelajar sebagai pelatih dan tenaga pengajar sebagai cikgu. Masa batch ckj yang paling berumur dalam 40 tahun dan yang paling muda 16 tahun. Oh ya lupa nak bagitau ckj belajar kat giatmara di Perak.

Dipendekkan cerita, dengan tak disangka-sangka masa hari pelantikan jawatankuasa ahli perwakilan pelatih nama ckj dicalonkan oleh salah seorang pelatih dalam dewan tu. Ckj ingat lagi ckj dicalonkan oleh  Juju dari kos confectionary bakery and pastry. Terkejut ckj masa tu. Iye la dengan tak semena-mena nama tercalon di satu tempat yang baru dan kita baru je kenal orang-orang kat situ.
Oklah ckj sambung nanti ea. Hehehe..


*kalau korang la berada ditempat ckj apa yang korang rasa?