Ahad, 11 September 2011

Kena tambah 0.60 sen?


Assalamualaikum. Baru2 ni aku dapat mesej daripada celcom (aku guna celcom) menyatakan mulai 15 september 2011 (kalau tak silap aku), kadar top up dinaikkan sebanyak 0.60 sen. Huh? Apa ni? kenapa pula kena tambah 0.60 sen. Aku ingat celcom je macam tu rupa-rupanya semua pengguna telefon bimbit (skema  je perkataan) kena. Ramai yang buat andaian kerajaan da tak de duit. Sebab tu la harga semua benda naik. Huh? Betul ker? Aku pun tak tau.
Tapi kalau kena tambah 0.60 sen, baik top up RM 10 daripada top up RM 5 ( ni pandangan aku, tak tau la orang lain macam mana kan.) . rasa rugi pula kalau top up sikit. Hm.. tapi aku agak tak puas hati la dengan perkara ni. huh.. apa boleh buat bukan aku yang berkuasa atas semua benda ni. aku sebagai orang bawahan, sebagai pelajar yang tak punya pendapatan terpaksa akur dengan semua ni. (skema punya ayat. Huhu) kesian parents aku. Nampaknya lepas ni kena lebih berjimat cermat. Barang makin lama makin mahal.

*p/s : korang pun ada dapat mesej tu kan ? So apa pandangan korang? Puas hati tak?

4 ulasan :

  1. kerajaan dah habis duit beli kapal perang je dengan bagi naik gaji polis...

    BalasPadam
  2. @muz effect dia terkena pada kita.. huhu..

    BalasPadam
  3. pakai bil ajerlah senang...hihi..

    BalasPadam
  4. @Bui Junaidi hehe.. payah la macam tu kak bui.. tapi sekarang dengar2 hal ni di tangguhkan kerajaan mau buat kajian dlu pasal benda ni.. jadi kita tunggu je la ea.. harap2 tak jadi kenyataan la kan? hehe..

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)