Sabtu, 24 Disember 2011

TM

Assalamualaikum. Hari ni aku mau share di Kay Jue Blog al-kisah aku pada hari pertama dan kedua LI. Alright. Hari pertama aku melapor diri di TM Bukit Mahkamah di Jalan Raja Chulan. hari pertama ini tak de buat pe. Pegawai tu Cuma tentukan penempatan LI. Alhamdulliah aku dapat minta di tempatkan di  TM Bukit Anggerik. Dekat dengan rumah aku. Aku pun boleh merempit je pergi sana. Hu..Lame menunggu. Bukan tunggu pe pun. Tunggu surat penempatan pratikal. Proses dia memakan masa sikit.

Hari kedua, melapor diri di TM Bukit Anggerik. Agak janggal sikit. Sebab aku sorang je perempuan dan yang lainnya lelaki. Semua sekali ada 4 orang. Pegawai di TM Bukit Anggerik tu tak tahu pun yang ada budak-budak pratikal datang melapor diri. Hey.. pelik betul. It’s okay la. Yang penting dia da uruskan dan bahagikan kiteorang di bahagian2 yang ditetapkan. Aku di tempatkan dibahagian planing. aku dikenal dengan bos dibahagian tu. En. Zunaidi Che Hassan. Lepas tu aku dikenalkan dengan En. Ros Nizam b. Ahmad.

Ada dalam 15 minit aku duduk di meja kerja tanpa kerja. Tak buat ape pun. ada sorang abang ni datang. May be meja sebelah aku ni tempat dia kot.dia pun tanya “ practikal ea? Dari mana?” lepastu aku da jawab soalan dia, dia pun pergi dari situ. Tak lame lepas tu. Abg tu datang balik “ awk free kan? Jum ikut saya pergi site.”  Elok sangat ar tu ajak aku kuar. Aku pun dah buntu tak tau nak buat apa. Hehe.. wow.. naik kete TM..   sepanjang perjalan dalam kereta, abang tu bercerita la tentang kerja2 yang dia buat. Oh iya, aku sempat tanya nama abang tu. Zefrull.

Sebenarnya banyak juga info yang aku dapat daripada abang zefrull untuk report aku nanti. Tapi aku rasa cukup la tu untuk entry ni. Ok? Hehe. Thank Abang Zefrull. (aku terlupa mau cakap thank kat dia.. huhu) Seharian aku tak de kat pejabat TM hari kedua LI ni. :). Ok that’s all.  

p/s : aku bersyukur pada Alllah sebab makbulkan doa aku supaya dapat tempat LI yang dekat dengan rumah aku J

8 ulasan :

  1. huhu xsmpat nk kenal..xcdent 12hb ritu.. :)

    BalasPadam
  2. @Anonymous boleh saya tau awak siapa ea? xcdent? sekrg da ok ke?

    BalasPadam
  3. Hye CKJ. Best kan praktikal kt TM. Lagi lagi kt bahagian Unifi. Lagi best. Hehe.

    BalasPadam
  4. @Rashidah Idris mmg best.. >_< owh.. radhidah kat bahagian unifi ea.. CKJ pun.. tapi ni kira merangkumi semua termasuk unifi.. CKJ kat bahagian Access Network Development..

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)