Isnin, 27 Jun 2011

Redah je!

gambar hiasan semata-mata :P
Assalamulaikum. Haei.. hari ni aq just mau kongsi pandang aq je. Aq suka cuba benda yang aq tak tahu. Sebab, bila aq da cuba aq jadi tahu. Hihi. (aq cube benda2 yang positif dan baik okey!) tak salahkan mencuba. Bila da buat silap pada petama kalinya, kita akan buat yang betul untuk kali yang kedua. :)
Jangan takut untuk mencuba sesuatu yang baik dan yang kita nak tahu. Cuma satu je, kita kena berani hadapi risiko sekiranya berlaku apa2 atas apa yang kita cuba tu. Kalau tak tahu kena belajar kena cuba. Da tahu kena buat kena praktikkan. Yang paling penting bila da pandai, jangan pandai seorang2. Share la dengan mereka yang tak tahu. Sebab, ilmu bila kita tak amalkan kita akan lupe.
Dulu masa aq comot-comot, aq pernah dengar kenyataan ni “jangan ajar orang, nanti dia pandai kita bodoh...” hish.. mane ada! Kenyataan tu sama sekali SALAH! Bila kita ajar orang, semakin bertambah dan semakin ingat la kita pada sesuatu yang kita tahu. Betul tak tawan-tawan? hahaha.. (tiru dialog Yus rajalawak 1:p)

4 ulasan :

  1. kalau kita jar orang..lagi bertambahlah kepandaian kita kan!

    BalasPadam
  2. BETUL TUH ..
    jgn jadik org kedekot ilmu kan ^^

    cik kay jue anda diTAG tuk join GA ni

    http://cahayakeharumanku.blogspot.com/2011/06/siapa-bertuah-dapat-hadiah-baju-hari.html

    jgn lupe join yer ^^

    BalasPadam
  3. to Anak Wak Mail.. Betul3... i like.. :P

    to CikMiMiey.. kedukot tu tak baik... i dont like.. :P alright... CKJ baca syarat2 dia dulu ea.. then fikir2 kan dulu... :)
    thnks sb sudi tag CKJ :)

    BalasPadam
  4. adoiii..bui ketawa dulu tengok gmbr entry..ololo..comel nyet tu kan..hihihi..

    sbb tu bui buat blog tutorial..selain utk kegunaan sendiri,org lain pun boleh dpt ilmu jugak..

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)