Jumaat, 9 Mac 2012

Terbersih dan Ceria

Assalamualaikum. hari ni tiba-tiba pula teringat kat zaman sekolah-sekolah dulu. Teringat pula kat satu aktiviti ni..  “Pertandingan Kelas terbersih dan ceria”.

Paling best masa aku form 1. Masa tu sekolah aku ni baru lagi. Baru 3 atau 5 tahun beroperasi. Jadi disebabkan tu, kiteorang hanya ada satu sesi je. Sesi pagi. Kelas pun jadi hak milik sendiri la. Siap kunci mangga lagi pintu kelas. :)

Aku ingat lagi masa tu ada taman tema mini, ada aquarium dan ada perpustakaan mini dalam kelas. Hehe.. hasil kerja ketua kebersihan dan sumbangan duit kelas daripada ahli-ahli kelas. Setiap hari ada je orang yang bertugas kemas kelas. Ada yang lap tingkat, padam papan hitam, ada yang tukar air aquarim dan macam-macamlah. :) kalau ada yang degil, siaplah dorang kena marah dengan ketua kebersihan.. hehe..
Setiap minggu keputusan “Pertandingan Kelas terbersih dan ceria” di umumkan masa perhimpunan hari Isnin. Tiap-tiap minggu tak de kelas lain la mesti kelas kiteorang menang. Hehe.. bukan aku nak berlagak, tapi Cuma berkongsi kenangan manis bersama korang yang sudi baca entry ni. memang indah sangat saat tu. 

hehe.. yang klakarnya, masa guru yang bertugas ambil markah kebersihan dan keceriaan kelas datang nak ambil markah, kelam-kabut diorang.. ada yang dari tadi tengah main kejar-kejar tiba-tiba pegang penyapu. Ada tu sibuk lap tingkat (entah dari macam dia dapat kain lap tingkat tu hehe..) . pastu podek-podek cikgu tu. aduyai... hahaha.. macam-macam kerenah dorang ni. nak menang punya fasal. Tapi cikgu tu buat tak layan. Macam dorang tak wujud kat situ. Hahaha..  

I really miss that time! ;) huhu.. sekarang ni da susah da nak jumpa mereka semua. Sebab masing-masing bawa haluan kejayaan mereka. Insya Allah satu masa nanti ada jodoh jumpa juga.. kan?

*p/s : korang pun mesti ada kenangan tentang pertandingan kelas terbersih dan ceria ni kan? Meh la share dengan CKJ.. :P 

16 ulasan :

  1. weee, masa sekolah menengah dulu, kitorang de pertandingan dorm terbersih dan ceria. itu xde la menarik pn. yg paling beshnya, dorm yang terkotor @ terselerak (ehhh? hehe), akan diumumkan waktu sekolah. beshnyewww. -.-"

    BalasPadam
  2. nanabyte : wah.. awak duduk kat dorm.. bestnyer... >_<

    BalasPadam
  3. hmm :) teringtlahh :D
    hehehe
    same jee kenangan tu :)

    BalasPadam
  4. haha.. teringat balik kisah dulu2 mmg kelakar ^^

    BalasPadam
  5. kalau time sambutan merdeka lagi best ada pertandingn ceriakan kelas dulu..

    BalasPadam
  6. K O R I E : memang klakar.. sampai tergelak sorang2 CKJ.. hehe..

    BalasPadam
  7. wah, siap ade akuarium lam kelas? ayu xde la smpai cmtu skali..huhu

    tp pernah la acap gak menang pertandingn kelas terbersih ni:)

    BalasPadam
  8. Ayumi Comot : yup. ada aquarium. sebab kelas tu hak milik kami untuk setahun. hehe..

    hehe.. best kan? kenangan terindah.. >_<

    BalasPadam
  9. hehe. bestnye~ huhu. dulu pun ada. tapi budak kelas ... =='' HAHA xD

    BalasPadam
  10. ciksukaberangan : memang best.. indah kenangan tu.. :)

    kenapa dengan budak kelas awak?

    BalasPadam
  11. HAHA. dah besar, masing2 ada prangai sendiri :)

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)