Rabu, 8 Mei 2013

Segmen : LUPUS Awareness Month

Assalamualaikum. hari ni ckj join segmen yang dianjurkan oleh DayangDeno. Thanks Haruno Hana sebab sudi tag ckj untuk join segmen ni. bagi yang nak join juga boleh la klik banner dibawah ni ea.

Segmen ini diadakan sempena LUPUS (SLE) awareness month pada bulan ini iaitu bulan mei. Objektif utama segmen ini adalah untuk mewujudkan kesedaran tentang penyakit LUPUS a.k.a SLE yang sehingga kini belum ada ubat yang boleh menyembuhkannya.. ramai di antara kita masih belum mengenali penyakit SLE yang merupakan penyakit kronik yang juga boleh membawa maut.

Apakah lupus?
Lupus ialah penyakit autoimun yang kronil di mana banyak protein darah yang dikenali sebagai antibodi dihasilkan dalam tubuh pesakit kerana sebab yang tidak diketahui. Anyibodi ini mula bertindak balas terhadap tisu badan pesakit.

Alright. Mengikut kehendak segmen tu kita kena buat satu banner dengan perkataan : LUPUS.. learn about it .. dan banner tersebut mestilah ada gambar rama-rama kerana rama-rama ialah lambang SLE.. tak kisah saiz macam mana pun. ini dia banner ckj untuk segmen LUPUS Awareness Month. 
untuk segmen ni ckj nak tag..

Jum sama-sama kita support. >_<



8 ulasan :

  1. wah comel... ada love lagi!!!! <3

    terima kasih CKJ kerana support LUPUS awareness!! diharap dengan penyertaan CKJ, SLE akan lebih dikenali ramai dan ramai orang yang akan lebih peka dengan tanda-tandanya yang sukar dikesan .. terima kasih! :) nama SLE supporters akan diupdate dari semasa ke semasa.. jangan lupa semak nama nanti ya.. ^_^

    BalasPadam
  2. slmt bersegmen yer

    BalasPadam
  3. Tq kjue tag akak..

    Akak dah lama tak join segmen2 cmni,huhu..lum terbuka hati..

    BalasPadam
  4. waa... kne tag,,, dh lme xkne tag tp skrng klu sye join tkot terabai je segmen nih... huhuu
    btw... thanks ajak... hee :D

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)