Ahad, 10 Julai 2011

Hubungan dalam Berkawan


Assalamualaikum. Haei. Masa aku sibuk packing barang2 poli aku, aku terjumpa satu note tazkirah tentang “Hubungan dalam Berkawan”.  So, aku mau share isi kandungan note tu.

Hubungan dalam Berkawan
1. Ziarah ketika kawan sakit kerana Allah.
2. Tolong kawan yang memerlukan kerana Allah.
3. Menziarahnya di rumah keran Allah.
4. Menerima undangannya ketika dijemput.
5. Mendoakan kawan.
6. Mengeratkan hubungan.
7. Beri hadiah pada musim tertentu. Cth : hari lahir. (kalau tak mampu tak payah bagi, tak wajib pun)
8. Sentiasa menjaga adab dan maruah.


Mudah-mudahan apa yang aku jumpe dan share ni dapat kita amalkan dan sampaikan pada yang lain... 

12 ulasan :

  1. adab penting tuu...hati org bukan senang diduga...kan??

    BalasPadam
  2. cuba buat yg terbaik utk semua sahabat..tp susah betul nak puaskan hati org ni kan..huhu *_*

    BalasPadam
  3. @nuerule areyin yyup! keikhlasan tu penting dlm berkawan...

    BalasPadam
  4. @Bui Junaidi betul tu kak bui.. memang susah nak puaskan hati orang..

    BalasPadam
  5. tp kdg2 kawan buat kita cam sampah...hu3

    BalasPadam
  6. sentiasa berada disisi ketika senang walau ssh. tapi adat berkawan kdg2 ada msamnya.sedangkan lidah lg tergigit

    BalasPadam
  7. @asraf osman memang betul tu. kena banyak sabar la.. orangkan ada macam2 kerenah.. hehe..

    BalasPadam
  8. @syiela sentiasa berada disisi ketika senang walau ssh... tu yang payah mau cari kak syiela..

    biasa la dalam berkawan.. mst ada berselisihan faham dan pendapat kan..? >_<

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)