Ahad, 24 Julai 2011

Prihatin betul la..


Tadi aku beli roti kat cafe. Da beli mesti la mau bayar kan? Cashier dia prihatin betul la.. dia tengok tarikh yang tertulis kat roti yang aku beli. Then tanya aku “ hari ni berapa haribulan? 24 kan? Roti ni luput hari ni dik.. jap2..” dia datang balik dengan bawak roti yang lain.
Perrgghh.. memang aku tabit ar kat cashier tu! Prihatin terhadap pembeli. Iya la biasa kan mereka just ambil duit then jual. Aku pun tak tengok tarikh luput kat roti tu. Ape la... lain kali mesti tengok. Yup! Mesti tengok! Hehe..
Ok itu yang menarik  mau aku share hari ni di Kay Jue Blog. Thanks for reading yeah. Assalamualaikum. :)

5 ulasan :

  1. Memang bagus... :)
    Kekadang orang lain siap berdoa agar customer taknampak makanan dah sampai tarikh luput,,,, :)

    BalasPadam
  2. @oPiE iSa tu memang tak prihatin. memang susahkan mau jumpa cashier yang macam ni prihatin nyer..

    BalasPadam
  3. wah..baiknya cashier 2..ssah nk jmpa kn..slalunya diorg xksah pon expired ke x..juz jual n dpt duet...consumer diorg xksah pon..yg pnting untung. huhu..apa nk jd..:(

    BalasPadam
  4. nasib baik jumpa cashier yg jujur mcm tu,biasanya dia org buat tak tau jer..nk ambil untung katakan..*_*

    BalasPadam
  5. @MissViVio and Bui Junaidi tu la pasal. susah nak jumpe. kalau ada 10 orang mesti ada seorang je yang jujur. >_<

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)