Ahad, 7 Ogos 2011

Cara nak kejutkan orang bersahur


assalamualaikum. aku ada benda menarik mau share ni. sedang aku tengah kodek2 folder kat dalam external, aku terjumpa benda ni. aku tak  berapa ingatlah kat mana aku ambil benda ni. sebab da lama sangat aku simpan. may be ada diantara korang yang penah baca benda ni. it's ok. baca je la.

Kalau nak kejutkan orang bangun tidur especially sahur, cara-caranya..

1. pegang anak jari kiri/kanan sambil panggil nama dia perlahan lahan
2. sentuh bahu orang tidur tu dan goyangkan perlahan lahan sambil panggil nama dia
3. renjis air kat muka dia sambil panggil nama dia
4. tampar tampar manja pipi dia sambil panggil nama dia
5. tutup kipas/air cond


(tapi kalau still tak ada effect)
1. jerit nama dia kuat kuat
2. gigit ibu jari kaki dia macam antu toyol gigit
3. simbah air sebaldi, kalau boleh air rendaman baju dalam korang
4. tarik rambut dia sampai jatuh dari tilam
6. jerit api! api! api! 
7. letak kfc ke mcd ke tak pun ikan patin masak tempoyak yg baru dibeli sebelah hidung dia, bagi ambil bau sikit

(tapi kalau still tak ada effect gak)
1. pergi kat telinga dia, then sebut maa rabbuka! sambil seru nama dia banyak kali
 
2. pergi kat dia, baca je surah yaa sin!

(tapi kalau still tak ada effect gak...ni je la cara terakhir)
1. panggil je orang masjid/surau untuk uruskan, kerana tuhan lebih menyayanginya...



4 ulasan :

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)