Ahad, 19 Jun 2011

Al Kisah Hari Daddy!!


Assalamualaikum. Haei. Semua orang tau hari ni hari daddy. So, Kay Jue juga sebagai seorang anak ingin mengucapkan ‘Happy Father’s Day”. Daddy and Mummy kata belum masanya untuk Kay Jue dan Dla Dola give some present to Mum and Dad. Sebab kata mereka “duit beli present tu you all beli pakai duit mummy and daddy juga kan? So apa guna nye? Tu diibaratkan macam Mummy and Daddy bagi duit kat you all then suruh you all belikan something untuk kami pada hari-hari yang semacam ini rupa. Right?” Hm..  yes Mummy, yes Daddy.. i think so. Kata Mummy lagi, “kalau you all mau beli present untuk Mummy and Daddy, you all tunggu masa you all da bekerja nanti. Masa tu boleh la belikan Mummy emas ka..belian ka.. perak ka..” (huu besar betul impian mak aq ni. Alright Mummy demi Mum and Dad yang tersayang, aq akan usahakannya! Yeah!).
Itu la yang Mummy and Daddy aq cakap masa mula2 aq mengenal Hari Daddy dan Hari Mummy. Of cause la kita mau bagi something kan? Tapi kalau itu yang mereka mau. Aq faham.
Teringat pula masa zaman comot-comot dulu. Aq dan Dla Dola sama-sama buat kad untuk bagi pada mereka... buat depan2 mereka lak tu. Macam mau lawan siapa punya kad lagi cantik. >_< hihi. Klakar pula bila dikenang balik.

Lastly, ucapan hari Daddy aq :
Terima Kasih kerana bersusah payah mencari rezeki untuk membesarkan kami, mengukupkan keperluan kami, menunaikan kehendak kami, dan banyak lagi. Terima Kasih kerana merotan, memarahi, melarang dan menasihati kami. Dengan semua itu la, kau insan yang bergelar Daddy, Ayah,Bapak, Apok, Walid,Papa, dan Abah berjaya mendidik kami menjadi orang yang berguna dan berakhlak mulia hari. Kay Jue Sayang Daddy!! Sayang Sangat! 

4 ulasan :

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)