Isnin, 19 Ogos 2013

kau kat mana? kau ok tak?

Assalamualaikum. Tempoh hari , ckj mimpi kawan baik ckj meninggal. Bangun je tidur terus terbinga-binga. Keliru sama ada itu Cuma mimpi atau kenyataan. Syukur  Alhamdulillah, Cuma mimpi mainan tidur. Huh.. Tapi petang tu ckj text la juga kawan ckj tu, Tanya dia kat mana, ok ke tidak. Alhamdulillah. Dia ok . Cuma dia pelik je dan ada sedikit terkejut ckj tiba-tiba tanya dia macam tu. Hehe..
Sepanjang ckj hidup, da tiga kali juga la (termasuk yang ni) ckj mimpi kawan meninggal. Tindakan dan rasa yang sama juga menimpa ckj. Terbinga-binga dan berpijak di bumi nyata setelah keadaan ckj betul-betul terjaga dari tidur. 
Ada seorang tu bertanya ckj kenapa tetiba je tanya ‘kau kat mana, kau ok tak’ . Ckj sebolehnya nak mengelak daripada beritahu dia tentang mimpi ckj tu. Tapi da dia betul-betul nak tau.  So ckj pun beritahu la. Respon dia, sama la macam apa yang ckj fikir. Cuma mainan tidur je. Tak de apa la weh..  ckj cume tersengih...


*Korang pernah tak mimpi macam ckj? Apa reaksi korang ea bila dapat mimpi tentang kematian seseorang? Meh la share.. >_<

23 ulasan :

  1. Hye, ckj.. Salam kenal..
    Syer pnh dpt mimpi mcm nie..
    Tersedar je dr tdo, tgk2 air mata da kuar..
    Sbb mimpi tu mcm betol2 plak..w/pn skdr mimipi tp sdih sgt..

    BalasPadam
    Balasan
    1. hye.. dalam kenal juga.. >_<
      mimpi pasal pe? sampai sedih macam tu sekali?

      Padam
    2. mimpi bestfren meninggal.. :)

      Padam
  2. Balasan
    1. entah la.. menurut member2 mungkin umur orang yang kita mimpi tu panjang.. ckj pun tak pasti..

      Padam
  3. doakan saja kawan2 kita... neway nak ucap selamat hari raya juga yer

    BalasPadam
  4. he3..biasalh 2..rasanya 2 mmpi utk bt kita igt kt dia...ada 1 mmpi kalau cabut ggi bru ada yg nk mnggal..2 yg sy thu la..pgalaman pn ada

    BalasPadam
    Balasan
    1. setakat ni mimpi cabut gigi belum pernah lagi.. hehe.

      Padam
  5. pernah jugak mimpi.. keluarga sendiri.. tp just diamkan aje.. ;)

    BalasPadam
  6. stakat ni xpnh lg...Allah Maha Mengetahui :)

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum, singgah dan follow di sini. Jom ke blog saya pula.

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam.. thanks.. i will be there.. :)

      Padam
  8. Assalamualaikum.

    Banyak kali kjue :)

    Paling akk ingat, akak mimpi ayah akak sendiri meninggal, time tu akk form 3. Putih bersih mimpi tu, memang dlm mimpi menangis terbawak2 smpai keluar..

    Bila jaga, terus lari kat abah,tgk abah, ok ke tak,hehehe.

    Itula..bnyk sgt buat dosa time tu,terus dpt mimpi menginsafkan,huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam kak.. baru saya teringat kak.. saya pun pernah mimpi ayah saya meninggal... Alhamdulillah ayah saya ok je.. huhu..

      Padam
  9. salam..

    mmg mimpi tu cuma mainan tido..kalau yg buruk la..sbb ia dtg dri syaitan tp kalau yg baik tu semestinye dtg dri Allah dan ianya adalah kebaikan =) wallahua'lam

    BalasPadam
  10. fi pun kadang2 ada jugak mimpi kawan fi meninggal lah apa lah...tapi itu semua mainan je,,

    BalasPadam
  11. Sy pun pernah mimpi mcm tu.. cuma rasanya tk betul2 tgk mayat tu. Err. Entahlah. Lupa. Err hee
    Cuma... pernah dulu (bbrp tahun ug lalu) mimpi sseorg yg sy syg ckp yg dia akan pergi dlm bbrp bulan nanti (seingat sy).. so bila kita dh trjaga tu mmg asyik duk fikir psl tu..
    Alhamdulillah, skrg org yg sy syg itu masih lagi di sini.. :)

    BalasPadam
  12. tak pernah mimpi apa2 pun.. mengigau ada la.
    berdoa semoga semuanya baik2

    BalasPadam
  13. Sy pernah mimpi...tp, ntah la.. Bangun rasa takut sebab dpt tgok keadaan org dlm kubur...

    BalasPadam
    Balasan
    1. wah.. memang takut.. menginsafkan mimpi macam tu..

      Padam
  14. tak pernah mimpi pasal kawan atau ahli keluarga yg meninggal.. tapi Hana pernah mimpi Hana sendiri akan mati dalam masa dua hari lagi.. cuak pun cuak.. hehe.. sebab tu kita kena sentiasa ingat mati :) muhasabah diri

    BalasPadam
    Balasan
    1. wah.. memang cuak.. mimpi fasal kematian kita sendiri..

      Padam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)