Khamis, 29 Ogos 2013

Pengalaman Baru

Jam 7.10 pagi dengan menunggang motor honda X5 aku menempuh kesesakan jalan raya pada pagi yang penuh dengan debaran dan kerisauan yang membuak-buak. Semalaman aku memikiran tentang hari ini. Apa agaknya yang akan terjadi? apa yang patut aku buat? mampu ke aku ni? boleh ke? Ya Allah permudahkanlah aku. Doa aku berkali-kali didalam hati.

Lebih kurang 15 mint perjalanan, akhirnya aku sampai di sebuah tempat yang menjadi permulaan hari kita semua sebagai seorang pelajar. Tadika Kawanku. Hampir sesat, Alhamdulillah sampai juga. >_<

huh, penat pula bercerita macam buku novel. Back to normal yeah? hahaha.


Pada hari jumaat yang lepas ckj dapat tawaran bekerja sebagai guru tadika. Ini lebih kurang macam guru sandaran je. Hari pertama menjadi cikgu tadika, huh.. serius beb! Blur. Nasib baik ada seorang Cikgu ni guide ckj. Rupanya ckj ni menggantikan tempat dialah nanti. 


Nampak dia mengajar macam senang je nak control budak-budak supaya dengar cakap dia, dengar apa yang dia ajar. Katanya esok dia da tak bekerja da, So ckj la yang kena ambil alih tugas dia. Adeh.. macam mana ni? huhu..

oh ya, ckj kena mengajar iq'ra, jawi dan bahasa melayu. Pelajar-pelajar yang ada disini umur dari 4 tahun hingga 6 tahun. Serius memang sangat comel dan kecik hahaha. 
Alright sampai situ dulu, nanti ckj cerita apa jadi hari seterusnya ya? Assalamualaikum.

*nampaknya lepas ni al-kisah mengenai tadika dan budak-budak comel memang jadi entry utama lepas ni. wish me luck yeah?

21 ulasan :

  1. semoga bertugas dgn ikhlas yer dear

    BalasPadam
  2. penatnya jadi cikgu tadika..:-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. minggu pertama kerja je penat hanan.. after 2 week ok.. hehe.. :)

      Padam
  3. wahhh.. pengalaman best ni. mesti teruja kan.. hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. insya Allah ckj pun harap macam tu.. :)

      Padam
  4. jgn cikgu perasan comel dah la..he3, gurau je =) ape pn all the best k..smoga dipermudahknNya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. amboi... hehehe... Insya Allah.. thanks..

      Padam
  5. salam..

    wahh bestnye jadi cikgu tadika..
    yaya terign nk jdi...*tgh cri lau ade kekosogn..ngeee*
    suke nak mengajar tapi xtau cmne nk mngajar..hhooho

    gud luck ye ckj ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ckj pun dulu ada juga simpan keinginan nak jadi cikgu tadika.. Alhamdulillah xsangka pun sebenarnya dpt jadi cik yaya.. hehehe..

      Ckj pun tak tau mengajar sebenar.. hehehe..

      Padam
  6. dulu..ayu pasang impian nak jd guru tadika Islam.. nak ajar subjek yg ckj ajar tu.. tp xde plk offer dat time..salam knal..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam kenal.. insya Allah kalau ada rezeki ada tu ayu..:)

      Padam
  7. wahh! tahniah dah dpt keje =) besttt =) smga terus bjyaaa ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah aisya.. berjaya juga dapat kerja.. hehehe.. thanks..

      Padam
  8. yeaaah... selamat bergelar guru :)
    mesti banyak kenangan yang mencuit hati. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang banyak pun mencuit hati hana.. hahaha..

      Padam
  9. selamat menjadi cikgu tadika! hehe
    tak apa cerita saja dalam blog mesti org baca :)

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum.

    Kjue..gambar anime mana kjue ambik tu, comel nau budak2 kecik tu, >_<

    Selamat menempuh pengalaman baru ya kjue.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam kaka..

      Gambar anime kak... cerita ­hanamaru kindergarten.. hehehe.. >_<

      Thanks akak.. :)

      Padam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)