Jumaat, 2 Ogos 2013

Keinginan dan kesabaran

Keinginan. Bukan kempunan. hahaha. Sebagai manusia yang berjantina perempuan, serius ckj memang banyak benda yang ckj nak. Especially dalam bab-bab membeli barang (shopping). hehehe. Tapi ckj tak de la macam mak-mak. Nak beli pingan mangkuk, langsir semua tu.. -_-! 

Ckj paling teringin nak beli ialah gadget yang comel-comel terutamanya handphone. Sebab ckj masih lagi menggunakan handphone yang 3 sekupang tu. Itu pun baterinya cepat mati. Tipu la ckj tak jealous tengok kawan-kawan ckj semuanya guna handphone smart phone masa ckj join reunion tempoh hari. Tapi ckj pujuk hati ni, supaya sabar. hehehe.
Sebab ckj masih tak punya duit sendiri. Duit yang hasil daripada titik peluh ckj sendiri. Ckj belum bekerja. Apa yang merisaukan ckj, bila da bekerja dan punya gaji sendiri ckj takut ckj akan jadi boros. Iya la apa yang ckj nak sebelum ni di tahan-tahan. Jadi bila da ada duit habis semua benda ckj beli. hee.. takut juga tu kalau tak dapat kawal diri. huh..

Sudah jadi kebiasaan bagi ckj, apa yang ckj nak hanya jadi angan-angan. Lama kelamaan keinginan nak sesuatu tu hilang.. Sebab benda tu da ditelan zaman, atau da tak diperlukan lagi. Jauh di sudu hati ckj, ckj lega benda tu terjadi. >___<
Assalamualaikum.
*Tapi keinginan untuk berjaya dan bahagia di dunia dan di akhirat tak pernah lenyap dalam cita-cita ckj. Insya Allah. >_<


16 ulasan :

  1. he3..tgoklah dh kerja nnti mcm mn =) msti smua yg nk, kita pasti beli..lpas tu bru fikir blik..ape pn hati2 la nnti..tp semua 2 xpntg pn bg sy..sbb ada lg yg susah dri tu..sllu bndingkn dgn diorg..

    BalasPadam
  2. sama la kita..takut bila dh ada gaji nanti bila mcm2 sampai boros pulak.
    apa pun kna simpan jgk duit tu..hehe

    BalasPadam
  3. dah keje nnt boleh beli apa saja yg diingini...jgn boros sgt sudah ler... huhu

    BalasPadam
  4. Hehe sabar la dulu ye ckj. Nanti dah ada gaji sendiri, spend wisely ok ?

    BalasPadam
  5. dugaan2 ^^ sbr ek sis :)
    nnti dh ad gaji sndiri simpan tiap2 bln buleh la shopping bila sale.. :D

    BalasPadam
  6. sabar.. nanti adala rezeki tu ^^

    nah kad raya :D simple e-card aje :) http://i.imgur.com/n7g155d.jpg

    nanti dah free Hana jejak balik blog ni ya? ;)

    BalasPadam
    Balasan
    1. hehehe.. thnks hana kad raya nye... :)

      Padam
  7. dah lama tak singgah blog niii..Rindduuuu.. hihi..
    saya paham perasaan sis. saya pulak bila pandang baju dengan kasut semua nak beli..ada duit jee boros habis. itu baru duit mak bapak belum lagi duit sendiri..hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. uih.. bahaya juga tu.. belum duit sendiri lagi ni.. ati2 dik. hehehe..

      Padam
  8. tunggu kerja nanti, boleh beli punya... :)

    BalasPadam
  9. Hee. Moga2 bila dah punya duit hasil dari titik peluh sendiri nanti, kita tak boroslah brbelanja ya.. ^_^

    BalasPadam
  10. kumpul uet beli yg perlu je..
    mse xde uet ni mmg la mcm2 nk beli tp bila da ade nti..
    pndai2la urus kewangan..lau x..haru je nti..heeee

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum.

    Kita sama la kjue..dulu mcm2 nk beli.. tapi bila dah ada sikit kemampuan ni, tkda plak rasa nk beli2 ni..

    Skrg kumpul duit, target nak pergi bercuti..ala2 travel gitu :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. waalaikumussalam kak..

      kumpul diut untuk travel? wah.. best juga tu.. :)

      Padam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)