Sabtu, 8 Jun 2013

Jealous

Jealous.. Kadang-kadang ckj iri hati dengan orang yang serba perfect di mata ckj. Perkara yang akan buat ckj jealous tentang seseorang ialah dari segi kepandaian dia, kebolehan dan kemahiran dia yang tak de pada ckj, dan sosial dia. Ckj akan mula la mengeluh.. huh... bestnyer dia.. dah la pandai ini.. tahu buat macam ni pula tu.. Sedih pun ada juga sesekali bila mengenangkan diri ni tak macam mereka. Rasa rendah diri pula hu.. 

Tapi tak de la sampai nak  balas dendam atau buat sesuatu kat orang tu. Cuma benda tu ckj jadikan sebagai motivasi dan pembakar semangat untuk diri ckj supaya boleh jadi macam mereka. Apa yang terbaik, jadilah diri kita sendiri sebab itu yang membezakan kita dengan orang lain. >_<

Assalamualaikum.

14 ulasan :

  1. stiap org ada kelebihan n kekurangan :) Allah kan maha adil. :')

    BalasPadam
  2. sama la kita.
    sifat tuh la yg membuatkan diri ni lg nak berusaha :)

    BalasPadam
  3. cmburu yg baik 2 harus :) lgpn bla kte rsa diri kita kurang, rsa nk brusaha jd lbh baik 2 ada..Allah dh cipta kita dgn klbihan msing2..kdg2 sy pn pnh rsa mcm ni..

    BalasPadam
  4. actually, sy lebih risau klau org yg serba perfect tu salahguna 'perfect' yg dimiliki.. slalu kerap jadi cmtu, huh...

    BalasPadam
  5. betul2.. taklah cemburu sampai nak balas dendam kan :D

    BalasPadam
  6. Salam.

    Akk pun, tgk org lebih skit..perasaan jeles tu ada.. kalau bleh, nak juga benda yg diorg ada.

    Tapi, segera beringat..diri sndiri pun mesti ada kelebihan yg org lain takda..Allah dah bagi sama adil sebenarnya pda setiap hambaNya..

    BalasPadam
  7. setiap dr kita memang ada perasaan cemburu tu..tapi jgn sbb cemburu tu kita jatuhkan org lain...kita jadikan itu sbg semangat!itu yg sy selalu bt..kalau jatuhkan org lain pun apa kita dpt?dosa ada la..hehe

    BalasPadam
  8. cemburu yg memberi kebaikan. agak2 kalau xde yg mcm tu mungkin kita akan jadi kurang berusaha kan..

    BalasPadam
  9. Salam sister.. jemputlah berkunjung ke blog Hijab Valley. Banyak tudung dan shawl2 yang menarik dari HV collection.Jangan lupa follow juga ye.. =)

    Terima kasih
    http://hijab-valley.blogspot.com

    BalasPadam
  10. kdg2 cik anis pun rasa mcm tu. kalau fikir positif, kita kenalah jd diri sendiri, bia org tgk sape kita sebenarnya, walaupun x pandai sgt bahagian A, maybe kita pro bahagian B. :) Kalao kita positif, aura positif sendiasa disekeliling kita :)

    BalasPadam
  11. jealousy ni ada pro & con juga kan.. ambil yg baik ajelah

    BalasPadam
  12. hye awk..thanks singgah blog sy..sy follow sini..:)

    BalasPadam
  13. kalau cemburu yg dapat jadi pendorong kita bersaing secara sihat tak mengapa :) hehe.. sama2 kita usaha!

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)