Rabu, 5 Jun 2013

Storage

Assalamualaikum. tiba-tiba ckj terjumpa benda ni dalam laci ckj.

dulu orang guna benda ni untuk simpan data. tak boleh simpan lagu dan video sebab saiz dia kecik. Sekarang da tak pakai da rasanye disket ni. ckj saje la try pasang kat lappy ckj. tapi dia punya fungsi da boleh nak match dengan apps dalam lappy. huh..
teringat pula cerita lecture ckj. Katanya masa dia belajar dulu,  disket tak wujud lagi. Jadi dia simpan data dalam CPU je. Bila nak buat present kat kolej, dia terpaksa bawa CPU yang besar tu ke kolej sebab data semua simpan dalam CPU tu. Sampai macam tu sekali susahnya dulu.

Sekarang orang da mula pakai cloud drive kan? Asal ada internet da boleh da buka data yang kita simpan kat mana-mana je kita berada. betul tak?

*Teknologi kian canggih, pandai-pandai la kita memanfaatkannya >_<

12 ulasan :

  1. masih banyak kat umah anum
    zaman2 belajar

    BalasPadam
  2. ohh dulu kita kecik2 selalu tengok akak2 kite bawak disket ni kehulu kehilir. buat kerja sekolah -.- sekarang kite bawak pendrive je. haha

    BalasPadam
  3. thats right.. gunakan teknologi sebaik mgkin ^_^

    BalasPadam
  4. ibu Farah smpai skrng maseh simpan disket..dia kate bnyk folder keje dia dlm tuu..tp..lappy da x bole nk detect

    BalasPadam
  5. skrg pakai externakl hard disk tu...masuk la papa pown....smpai xtawu nk masukkan ape dh..hehehe

    BalasPadam
  6. Salam.

    Akak plak, pkai masa sem 1 diploma..tahun 2005 waktu tu.

    Sem 2 org dah mula pakai pendrive ^^

    BalasPadam
  7. aman hana ada dah disket. beli sepaket dalam kotak.. hehe

    sekarang kat cpu ada lagi x tempat masukan disket?

    BalasPadam
  8. sy still ada simpan disket cmtu ^^

    BalasPadam
  9. disket!!lama tak nmpk..haha

    BalasPadam
  10. susah sangat dah nak nampak disket sekarang ni :/

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)