Isnin, 6 Mei 2013

tanpa kita sedar atau tidak

Assalamualaikum. Ckj terjumpa maklumat menarik mengenai kandungan gula dalam minuman yang kita selalu atau suka minum. Ckj jumpa di blog Farhanah Azlan. 


tanpa kita sedar atau tidak, tahu, lupa atau buat-buat tak tahu yang sebenarnya  minuman yang mengandungi kandungan gula yang tinggi adalah minuman yang berkabonat. wow! tengok gambar tu..! 

Jadi marilah kita sama-sama kurangkan atau beralih kepada air yang hujung sebelah kiri sekali tu.. >_<




15 ulasan :

  1. sekarang Hana banyak minum air suam :) tambah2 lepas bangun tidur dan sebelum tidur ^^ hehe

    BalasPadam
  2. Kjue..9 sudu teh gula..tu scra purata untuk air bikarbonat..huhu.

    Memang tak minum..cuma terpaksa kdg2 tu bila mkn fastfood..ya la, nak tukar air lain, cas harga mcm merapu je..nak taknak amik le juga air gas ni,huhuhu

    BalasPadam
  3. mama setuju.. ar kosong la yg paling sihat

    BalasPadam
  4. Hana tag! :D

    http://www.hanasays.com/2013/05/segmen-lupus-awareness-month.html

    BalasPadam
  5. Kena kurangkan minuman yang berkabonat lepas ni ;)

    BalasPadam
  6. betul tu kak Tinta Lana..

    kalau kita makan fastfood mmg dia hidang air tu.. nk wat cm ner.. huhu..

    BalasPadam
  7. aahh... sy mmg x suka minuman berkarbonat ...heeee.. sy lebih suka air biasa je tapi plus ngn ais.. best!! ahhaha

    BalasPadam
  8. wah bgus la AiSyA LiEzA.. mmg sedap kalau letak ais.. :P

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)