Selasa, 21 Mei 2013

Setiap orang ada rezeki masing-masing

Assalamualaikum.

Beberapa hari yang lepas aku chatting dengan kawan lama aku... wah.. bestnyer dia da sambung degree da... Semalam dia baru je lepas konvo untuk diploma dia. Aku pula.. semester depan ada lagi melagut kat poli extend semester tujuh.  T_T  6 bulan (1 semester) untuk carry satu subjek je! Memang tidak adil dan tak patut kan?

Da macam-macam usaha da aku dan kawan-kawan yang senasib dengan aku buat pada awal semester 6 yang lepas. Namun segala-galanya menuju jalan buntu. Sebabnya jadual tak boleh nak match dengan kelas carry yang ada. Berharap pada semester pendek, tapi lecture kata sem ni semester pendek tak de. Berharap pada MP (mengulang pengajian tanpa ambil final), tapi itu pun lecture kata anggap macam tak de. Aku terpaksa pasrah dan redha je.

Sekarang da cuti sem. Bila aku jumpa kawan-kawan lama, aku terpaksa tipu kata aku belum habis lagi belajar sebab aku lambat masuk. Pada hal tak pun. Maafkan aku kawan-kawan lama. Aku malu nak beritahu korang. ;’(

Walau apa pun aku tahu ini ketentuan Allah. Selepas aku da usaha. Tawakal. Ini yang ditentukan. Aku pasti ada sesuatu kebaikkan yang tersembunyi dibalik semua ni.

Masa final exam, aku sakit pada hari paper yang aku terpaksa extend tu. Seandainya aku dapat ambil subjek tu untuk semester 6 , mesti aku tak dapat datang ambil exam sebab aku sakit. Nak tak nak kena extend juga kan? Sekarang aku da nampak da kenapa Allah tak izinkan aku ambil subjek yang aku carry tu masa aku semester 6. Terima Kasih Ya Allah. :') Semoga diri ini terus kuat untuk menempuh segala dugaan dan ujian dari Mu Ya Allah. 

13 ulasan :

  1. mungkin Allah ada rancangan yg lg baik utk ckj :)
    la tahzan ;)

    BalasPadam
  2. akak, jangan sedih :) ramai lagi di luar sana yg tak bernasib baik daripada kita ^^ perancangan Allah itu indah.. mula-mula kita ingatkan hidup kita ni susah, full of thorns.. rupa-rupanya ada yg lebih baik menanti di masa hadapan.. asalkan jangan lupa untuk berusaha je :)

    la tahzan... fi hifzillah :)

    BalasPadam
  3. setiap rancangan ALLAH pasti yang terbaik

    BalasPadam
  4. akak rs ada hikmah, maybe adik blh dptkn pointer yg lbh baik coz 1subjek je kan...good luck

    BalasPadam
  5. Salam CKJ,
    siapa yang grad dulu bukan jaminan utk sebuah kejayaan di masa hadapan. usah bersedih cuma kena focus utk subjek extend tu je..di akhir sebuah ujian pasti ada kejayaan yang menunggu..In Shaa Allah

    BalasPadam
  6. sabarlah ambil yg positif... pasti ada hikmah sebalik semua ni ,, cheers!

    BalasPadam
  7. mesti ade hikmah ni CKJ. everythg happen for a reason. so sabar yaaa. btw, lama tak singgah sini! remember me tak?

    zera kembali selepas dua bulan sepi! wiwiwiwiwi! rindu kawan2 blogger! :)

    BalasPadam
  8. Salam.

    Kayjue malu ya.. akk faham kjue.. ingat lagi entry Winner VS Loser akk.. akk pun rsa mcmna kjue rasa..kalau bleh nak lari dari semua org..huhu.

    So maknanya, kjue cuma amik 1 subjek je la kan next sem. Ada banyak masa la kan macamtu. Cuba planning dari skrg nak buat pa tuk isi masa lebih tu. :)

    BalasPadam
  9. xambik exam kena extend 1 sem? cmtu ek

    BalasPadam
  10. Byakkan bersabar..msti ada hkmah disebalik kejadian..perancangan ALLAH lebih baik :)

    BalasPadam
  11. ADE HIKMAH DI SEBALIK SUME NI .. CHAYORK CHAYORK

    BalasPadam
  12. jgn sedih :) sesungguhnya..perancangan Allah ialah y terbaikkk!! :DD Allah tau apa y terbaik utk kita :)

    BalasPadam
  13. thanks u all atas nasihatnya.. ckj amat-amat hargainya.. :'( ;')

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)