Jumaat, 22 Julai 2011

Duit melayang.. Apa pun tak dapat..


Aku nak share sikit la rasa ketidakpuasan hati aku ni... untuk semester 3 ni ada penambahan alatan untuk kos aku ni. Soldering Iron. Kepada sesiapa yang  memang da pro dalam bab ni... memang tau macam mana rupe benda ni. bagi aku yang baru setahun jagung melibatkan diri... agak bingung juga la mau dapatkan alatan tu. Kali terakhir aku guna masa aku darjah 4 atau 5, masa subjek Kemahiran hidup. (da lame da weh..)
Disebabkan benda ni penting untuk subjek baik pulih, pensyarah aku wajibkan setiap orang mesti ada soldering iron ni. aku tak balik rumah minggu lepas jadi aku kirim je kat kawan aku yang balik untuk belikan. Kalau tak silap benda tu dalam RM 20 je. Tapi entah macam mana kawan kata harga dia RM 7.20. pelik?? Kenapa murah sangat? Hm..
Da tiba masa lab, aku pun pakai la soldering iron tu. Tengah leka buat pateri tiba-tiba benda tu tak berfungsi. Perrgghh.. tak sampai sejam weh pakai. Last2 soldering tu rosak.
Aku pun check la cover soldering iron tu. Perrgghh.. cop sirim pun tak de?! Patut la murah sangat. Huhu.. Apa pun tak dapat. Duit melayang.. hm.. aku bukannya tau sangat fasal benda2 ni. hm.. kena beli baru la nampaknya.. Assalamualaikum.

8 ulasan :

  1. Nampaknya macam tu lah...hehe

    BalasPadam
  2. dkt JMTI kitorang sem 1 da guna soldering iron...sem 2 skrang ni blaja analog nge digital...design litar dengan simulation apeende entah...

    BalasPadam
  3. @Syarafi[skyforce331] guna soldering iron sendiri ka? beli jenama ape ea.. huhu..
    owh.. simulation ea.. kiteorg panggil subjek tu ECAD..

    BalasPadam
  4. kitorang pakai multisim....kt JMTI gune mmg da sedia...yg bole kwl temperatre tuuu...

    BalasPadam
  5. @Syarafi[skyforce331] wah.. untung la dapat merasa pakai yang mahal.. huhu..

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)