Sabtu, 30 Julai 2011

Mengetahui sambil menerejah! ring ring...




Assalamualaikum. Haei. Hari ni, 30 Julai 2011 sabtu. aku pergi mengetahui sambil menerejah (lawatan sambil belajar) Muzium Telekom. Memang sesuai sangat la dengan kos yang aku ambil. Aku tak mau cerita panjang2 jum tengok apa yang ada kat Muzium Telekom ni.





Telefon awam


Perkhimatan Radio Polis Diraja Malaysia pada tahun 1929. asas perkhimatan radio-telefon di setiap balai polis diseluruh negara.
Radas tablet untuk mengawal pergerakan keretapi  diantara satu stesen ke stesen yang lain.

 

Semua talifon dan alat2 komunikasi yang digunakan sebelum merdeka dan sebelum aku lahir ada kat Muzium ni. sebenarnya banyak lagi pic tapi ni yang terbaik yang aku da pilih untuk di share kan di Kay Jue Blog. Jomlah terjah Muzium ni . dapat juga habis masa yang terluang tu dengan aktiviti yang berfaedah. ok that's all. Da~~

 

4 ulasan :

  1. tu dia sejarah telefon...hehe

    BalasPadam
  2. pesal tak bawak balik satu talifon tu

    BalasPadam
  3. @H.J tak dapat la.. dapat bawa balik gambar je.. hehe..

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)