Ahad, 31 Julai 2011

Ramadhan


Syukur alhamdulillah kerana Allah telah panjangkan umurku dan ada rezeki aku untuk berada dalam bulan ramadhan yang mulia ini. Dapat juga aku menunaikan ibadah puasa untuk tahun ini.
Penghayatan dan kehangatan bulan ramadhan kian terasa bila aku solat terawih. Tenang dan gembira aku rasa... walaupun pada ramadhan kali ini aku tak dapat merasa sahur dan berbuka bersama keluarga tersayang pada 1 ramadhan seperti yang selalunya.
Insyallah moga ramadhan pada kali ini akan memberikan aku manfaat dan keberkatan dengan amal dan ibadah yang aku kerjakan demi mendapat rahmat dan keredhanMu, ya Allah. Sesungguhnya Nabi Muhammad S.A.W telah mengaminkan doa malaikat Jibril “ celakalah barang siapa yang tidak mendapat apa –apa manfaat setelah berlalunya ramadhan.”

Selamat mengerjakan ibadah puasa. Assalamualaikum.
Catatan Ramadhan –Cik Kay Jue-

2 ulasan :

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)