Ahad, 8 Julai 2012

Sampai 3 beg kau...

Assalamualaikum. Semalam aku shopping barang-barang keperluan untuk asrama. First time pergi beli barang - barang ni sendiri tanpa bonda sisi. Hanya bertemankan kawan shopping aku. Siapa lagi kalau bukan Ezzaty. hehehe. 
Rancangan asal aku hanya nak pergi ke Carrefour yang berdekatan dengan rumah aku, menunggang kenderaan dua roda. Tetiba ayah Ezzaty ada hal di Wangsa Maju. Dia pun ajak aku ke Carrefour Wangsa Maju tumpang kereta ayah dia. Dalam hati aku, "Cantik la...! aku memang malas nak bawa motor. "

Besar juga Carrefour kat Wangsa Maju ni. Masuk-masuk je aku dengan Ezzaty tercari-cari escalator dia. haha. Beli punya beli sampai tiga beg kau! aku borong. Da la semalam hari tanpa plastik. Nasib baik aku da buat persediaan awal! bawa beg dari rumah. (semangat mau borong satu carrefour! :P)  
err.. memang tiga beg... tapi selepas sesi pengemasan dan penyususan barang jadi 4 beg pula... ngee~~
Malu pula rasanya diri ni... sebab Ezzaty hanya beli sebotol febreze dan aku... sampai tak mandang tangan nak bawa barang-barang borongan aku. huhu. Da la aku tumpang kereta Ayah Ezzaty. Entah apa kata Ayah Ezzaty. Biar je la... lagi pun aku da beritahu Ezzaty suruh dia teman aku beli barang kemarin. hehehe.. Buat tak tau je la.. :P 

Barang aku yang WAJIB beli.. taaraa..
saya MESTI pilih! hahaha..

*p/s : korang pula macam mana? da siap2 packing dan beli barang-barang keperluan balik ke sarang? hehe..

34 ulasan :

  1. amboi..
    bnyak nye brang..
    boleh buat stok nie..muehehe

    BalasPadam
  2. org pompuan biasa la kan. kalo ada duit lebih siket, bab shopping ni mmg x hengat dunia dah. hehe. tau-tau bila balik jer letih satu badan. hehe

    BalasPadam
  3. kalau naik moto mcm mana la nak bawak semua tu...mungkin kalau nak berjimat masa shopg, elok bawak moto. mesti memikir kalau beli bnyk2 nanti pyh nak bawak...

    tp kalau da mmg satu keperluan, nak x nak mmg kena borong gak la... :)

    BalasPadam
  4. HahahahaXD
    Macam kanak-kanak:P

    BalasPadam
  5. boronggg nyeee ckj kite nihh!

    BalasPadam
  6. slmt pulang ke 'sarang'. hihi. cik nana dulu koko crunch ng pearl cafe wajib ad. stay up. hee

    BalasPadam
  7. amboi banyaknya stok nak pulang ke sarang ^_^

    BalasPadam
  8. saya balik ke sarang berbekalkan semangat sahaja haha

    tipu :P

    BalasPadam
  9. cKj btul2 kenan oligo ni, hikk..

    ehh, kt seksyen brapa Carrefour WM tu?

    BalasPadam
  10. tak tinggal oligo dia tu. sampai dua ckj borong. huhu.. stok sebulan tu kot? hihihi..

    BalasPadam
  11. wo hahaha byk gile :p
    awak2, jum jadi bloglist ramadhan sy nak?? hehee
    http://fafaeha.blogspot.com/2012/07/jom-jadi-bloglist-ramadhan-saya-d.html

    BalasPadam
  12. amboiiinyee . jeles teya nengok . nak gak shopping berlambakk .... !

    BalasPadam
  13. selalu jgk shopping kt sini.. hee.. mane tau satu hari terserempak.. tegur2 la.. hee :)

    BalasPadam
  14. Salam.

    suka bca bila kjue duk citer pasal balik sarang ni,hahahha. mesti teringat2 zaman kita semut dulu,kih3.

    Carrefour wangsa maju?? urm,ada rezki, leh la kita ngedate kt situ nnti ya kjue ^_^ salu juga kesitu..dolu2 lah,heh3

    BalasPadam
  15. betul tu APAN.. itu la yang ckj fikirkan.. sebab tu la ckj malas nak bawa moto.. hehehe..

    BalasPadam
  16. sesekali berperangai begitu ary_lee.. bukan selalu.. :P

    BalasPadam
  17. wah pearl cafe ea cik nana... sedap gak tu.. :)

    BalasPadam
  18. hehehe nak save bajet sikit kak syiela... malas nak kuar bila da ada kat sarang hehe.. :P

    BalasPadam
  19. berbekalkan semangat je Rafi Nilhan ? hehe biar betul.. :)

    BalasPadam
  20. hehehe hui.. itu semestinya caliph shuriken.. er.. tak ingat la seksyen berapa.. huhu..

    BalasPadam
  21. hehehe yup betul tu Chic Na stok untuk sebln.. :)

    BalasPadam
  22. iya ka nanieybarnieylurviey? insya Allah kalau ckj g sana lagi :)

    BalasPadam
  23. kak Tinta Lana.. :) >____<

    hehehe thanks akak.. :) Insya Allah ea kak kalau ada rezeki.. :)

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)