Khamis, 28 Jun 2012

Sleepwalking

Assalamualaikum. Hari ni nak kongsi cerita fasal mengigau. Bukan cerita dari ckj.. tapi cerita atas, cerita atas cerita. hehehe Faham tak? Macam ni, setiap hari waktu pagi mak ckj biasa dengan radio Sinar.fm. Topik pagi tadi dorang berkisarkan tentang mengigau.Mak ckj cerita kat ckj apa yang dia dengar kat radio. Cerita pengalaman mengigau sambil berjalan dari pendengar radio yang berkongsi ceritanya dalam topik pagi tadi. 
Ceritanya begini. Dia ada seorang kakak yang ada habit ni. Tiap kali tidur, bila jam menunjukkan pukul 3 pagi kakak dia akan start mengigau. Berjalan keluar rumah. Pada kebiasaannya si adik ni akan tidur di rumah tamu untuk menghalang kakaknya dari keluar rumah tanpa sedar. Entah macam mana satu hari tu si adik ni tak perasan yang kakaknya da keluar rumah dalam keadaan yang tidak sedar..(mengigau sambil berjalan)  apabila melihat pintu rumah da terbuka. Lalu terdengar bunyi dentuman yang kuat di luar. Bunyi dentuman tu adalah bunyi kereta yang langgar kakak dia yang tengah mengigau sambil berjalan tu. Yang menyedihkan, kereta tu langgar lari.  Kakak dia meninggal kat situ jam 3 pagi. 

Lebih kurang macam tu la ceritanya..Meninggal dalam mengigau..  huh.. bahaya betul la mengigau sambil berjalan ni. Setakat ni ckj tak pernah lagi jumpa orang yang mengigau sambil jalan. Kalau mengigau sambil bercakap ada la. 

*p/s : mimpi dengan mengigau tak sama ea?

34 ulasan :

  1. tak sama...mimipi just mimpi jer..mengigau berjalan dan mengarut dalam tido hihihi

    BalasPadam
  2. CP jenis mengigau berjalan tapi mase kecik dulu jerr , sekarang dah takderr dah , :D :D :D

    adeh , malu larr pulak , orang mngigau berjlan nih memang bahaya taw , CP dengan adek CP pernah same2 mengigau bersembang , mak CP yang citerr ...

    BalasPadam
  3. wah, xsangka mcm ni pun ada. grr

    BalasPadam
  4. pernah tgk rencana omputih pasal sleepwalking ni. mmg terjadi mcm ni. kesiannya kakak dia tu. :(

    BalasPadam
  5. uish...dasyat betul kalau apa yg diceritakan tu...x penah kena and jumpa orang mcm tu lagi...stakat mengigau biasa tu ada la kot...

    ingat ke dlm citer farid kamil ngan lisa surihani tu je...tajuk pe tah...

    BalasPadam
  6. auuw auuw ! tatod mehh . aush .

    BalasPadam
  7. ade jugak kes teruk gitu eh

    BalasPadam
  8. bahayanyee. shu pon x penah dgr lagi kes jln dlm tido mcm ni. ni 1st time.

    BalasPadam
  9. haish , ada cam tu kan. hehe.

    BalasPadam
  10. ksian dia..mngigau brjln ni pnyakit kn? lupa dh nama saintifik dia...hoho

    BalasPadam
  11. adik ary dulu salu mengigau..
    kadang-kadang dipusing satu ruang tamu tu..
    HahahaXD

    BalasPadam
  12. ni bhaya..kene ikat pemberat kat kaki 1000kg

    BalasPadam
  13. ya allah , kesiannyaa ...
    hadoi , bahaya mengigau ni .

    tak sama la ckj mimpi ngn mengigau . hehe

    BalasPadam
  14. @APAN im not single , huhuhu~ teruja pulak nak jawab ganti CKJ , hehehe ~

    BalasPadam
  15. owh macam tu ea kak Che Rosliza Che mat.. hehehe thanks.. :)

    BalasPadam
  16. nasib baik habit tu cweet pinky masa kecik je.. biasa la ckj pun pernah.. hahaha..

    BalasPadam
  17. ut la K O R I E.. ckj pun tak sangka sampai macam tu..

    BalasPadam
  18. memang bahaya kalau tak bantu org yang ada habit ni untuk behenti caliph shuriken...

    BalasPadam
  19. cerita tu... hehehehe tapi itu kira ok lagi la APAN

    BalasPadam
  20. yup ~ KaiSara AiMan PunYe BloG ~.. penyakit.. ckj pun tak ingt nama saintifik dia.. hoho..

    BalasPadam
  21. alamak, apasal gua rasa sedih ni. hrmmmm, mesti family dia sgt2 terasa ralat kan. tapi tu la, ajal kita ditentukan Allah.

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)