Isnin, 7 Mei 2012

Broken??

Assalamualaikum. Thanks kepada mereka yang sudi nyatakan maksud yang tersirat di sebalik gambar pensel patah tu. hehe..  Alright. ckj mau ulas secara ringkas apa yang maksud tersirat gambar tu dari segi pemikiran dan pandangan ckj. 
Bila gambar macam ni secara jelas dan nyatanya kita nampak ia patah. Sangat berkait rapat dengan hati dan perasaan. Banyak yang kata patah hati. ya memang betul :) stress pun betul. Yang paling jelas, ckj nampak kemurungan.  

Semua orang pernah rasa kecewa, patah hati, semangat, harapan dan sebagainya. kalau tak pernah rasa sah! memang kau gila. haha. Setiap orang ada tindak tanduknya yang tersendiri dalam menghadapi kemurungan. Ada juga yang masih terkurung dalam kemurungan. Macam da tak de jalan keluar. Macam pensel tu, da putus/ patah. Dah tak boleh nak sambungkan balik dan jadi macam biasa. Itu pensel. Objek. memang sifatnya  begitu. Dan kita manusia, ada akal, ada cara, dan yang paling peting kita ada Allah. Memohon dan seru la namaNya sebanyak yang boleh sekuat yang mungkin biar setimpal dengan sakitnya hati kita. Insya Allah semua itu akan reda. Walaupun kita memerlukan masa untuk pulih. Jika perlu, menangislah.  Ingat, bukan bahagia je yang ada kat dunia ni. :)

26 ulasan :

  1. ada hikmah disebalik apa yang berlaku.. Allah tidak akan menguji hambanya jika hambanya tidak mampu. Begitulah Allah yang sangat mengasihi hamba2nya

    BalasPadam
  2. yg patah tumbuh yang hilang berganti..kalau kte redha,Allah pasti akan berikan ssuatu yg lebih baik tnpa kita jangka :)

    BalasPadam
  3. redha dengan setiap perkara yang berlaku
    hari tak semestinya cerah selalu
    kdg2 ujan pon akan timbul
    suka teori yg disamakan khdpn dgn kisah pensel nieee
    :D

    BalasPadam
  4. perghh pandai ckj ulas ek..hurm org seni ni

    BalasPadam
  5. Setiap apa yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya :)

    BalasPadam
  6. ^^
    CKJ ni tau2 je yang ary tengah lemah semangat= ="
    Apa pun,CKJ..
    Entri telah sedikit sebanyak meringankan beban dalam hati^^

    BalasPadam
  7. Alhamdulillah , Tuhan tlah menciptakan segalanya dengan smpurna !

    BalasPadam
  8. apa yg berlaku,terjadi ade hikmah nye..kite sebagai hamba nye harus bersabar tabah cekalkan hati..

    BalasPadam
  9. memang ada hikmah di setiap apa yg terjadi.. sama2 kite bawak diri untuk bersabar.. senyum selalu ;)

    BalasPadam
  10. yeah u right ♥ farhana ♥.. ckj setuju dengan anda.. :)

    BalasPadam
  11. hidup kita ni kan macam pusingan roda..

    thanks farah hanim.. :)

    BalasPadam
  12. hehe tak de ar pandai sangat coklat susu... ckj juz nyatakan pendapat ckj je... :P

    org seni? iya ka? hehe..

    BalasPadam
  13. yup samaada kita sedar atau tak sedar je Sally Yatiey.. :)

    BalasPadam
  14. iya ka ary_lee... Alhamdulillah bagus la macam tu.. da tak yah la lemah2 tak best pun...

    BalasPadam
  15. yeah.. senyum la walaupun patih. senyum ada banyak makna tersembunyi.. iya dak fArAh kUchEnGg? :)

    BalasPadam
  16. Redha adalah ubat paling mujarab bagi merawat luka di hati.chewah :) kena banyak kn bedoa minta berikan kekuatan menghadapi situasi sakit sebegitu..

    BalasPadam
  17. Salam kjue..cam akak ni macamna..bukan patah, 'pensel' tu senget sket..ek?Ade ke pensel senget?ahahahaha.

    Kidding.. :)

    Akak setuju ngan kjue..pointnya, kita bukan objek/benda. Kita hamba..jadi carilah Pencipta kita, walauapapun yg melanda.. :)

    Tapi..semlm..bosan..tak cari DIA..terlebih sembang ngan kjue comeyl laa..temmm..ahahaha

    BalasPadam
  18. adeh.. kak Tinta Lana ni.. macam tu pula dah.. hahaha... ada akak la org nyer... haha..


    yup... u right sis...

    hehehe... syuuuhh rahsiakan apa yang terjadi kemarin..:P

    BalasPadam
  19. Allah sntiasa ada dengan kita :')

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)