Jumaat, 27 April 2012

Sanggup Jasadnya dibakar kerana...

Assalamualaikum. Salam Hari Mulia, Hari Jumaat. Hari dimana, bila kita perbanyakkan  berselawat kepada Nabi Muhammad S.A.W, selawat kita akan diperlihatkan kepada Baginda hari jumaat, iaitu hari ni la.. kan?  Di Perbanyakkanlah selawat kita pada hari jumaat. :)

Alright ckj mau share satu kisah yang ckj petik dari buku yang ckj sedang baca sekarang ni. 
Diceritakan dalam sebuah hadis qudsi, bahawa terdapat seorang pemuda yang takut sekali terhadap azab Allah. Sebelum meninggal dunia, dia memerintahkan supaya membakar jasadnya dan menebarkan abunya di tanah, kerana terlalu takut kepada azab di neraka kelak. Tetapi kemudian Allah mengumpulkan abu itu dan bertanya, "Wahai hambaKu, apa yang membuatmu melakukan ini semua?" Orang itu menjawab, "Wahai Tuhanku, aku takut kepadaMu dan takut akan dosa-dosaku." Dan Allah pun memasukkannya ke dalam syurga.

21 ulasan :

  1. wowww thanks CKJ sebab sharingg :)

    BalasPadam
  2. subahanallah.. entry yg sangat bermanfaat ckj :)

    BalasPadam
  3. masyaAllah .. hhmmm... terasa kerdil je diri ni :(

    BalasPadam
  4. Allah itu maha berkuasa.. dan maha adil...



    p/s: ohw nak jadikn lengkung ye.. sis cube cari code ni


    #content-wrapper {


    kat bawah tu paste code ni lak

    -moz-border-radius: 25px;
    -webkit-border-radius: 25px;

    BalasPadam
  5. sesungguhnya keampunan Allah lebih besar dr doa hmbanya kan. ;)

    BalasPadam
  6. semoga kita dlm lindunganNya sentiasa :)

    BalasPadam
  7. bergantunglah dan mintalah hanya kepada Allah yg menjadikan kita serba kecukupan....

    BalasPadam
  8. yeah you right ciksukaberangan.. sesungguhnya Allag Maha Besar Maha Berkuasa atas segala-galanya.. :)

    BalasPadam
  9. Argh, sadis sgt sis.. Bergenang air mata.. Ckup tkut dgn seksaan Allah.. Ahh.. Kdang2 kita slalu lupakn Allah.. Tiba2 rasa sebak. Trima ksih sis ats prkongsian..

    BalasPadam
  10. ckj pun rasa terharu sangat2 dengan kisah ni Sis AI... ckj dapat rasakan kasih sayang Allah terhadap hamba-hambaNya.
    sama-sama.. :)

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)