Ahad, 29 April 2012

Nak macam ni lah!

Assalamulaikum. Setelah jenuh menjoin segmen dan contest semalam, hari ni kembali seperti biasa. 

Bahagianya... >_< Bestkan dapat bentuk keluarga yang bahagia dengan suasana keagamaan. Nak bentuk keluarga macam gambar diatas perlu banyak persediaan dan ilmu sebelum berkahwin. Betul tak? lagi-lagi dengan cabaran hidup hari ni. 

Masa aku bersama dengan kakak-kakak dari Persatuan Rakan Pusat Islam, ramai diantara mereka yang dah mula baca dan cari ilmu berkaitan dengan kekeluargaan. Kata mereka, usia da meningkat jadi kita sebagai perempuan tak tau bila jodoh kita akan datang. Buatlah persediaan untuk menjadi isteri yang solehah dan bakal membimbing anak-anak kita kelak. Itulah kata-kata mereka.

“Wahai orang-orang yang beriman! Peliharalah diri kamu dan keluarga kamu dari neraka yang bahan-bahan bakarannya: manusia dan batu (berhala); neraka itu dijaga dan dikawal oleh malaikat-malaikat yang keras kasar (layanannya); mereka tidak menderhaka kepada Allah dalam segala yang diperintahkanNya kepada mereka, dan mereka pula tetap melakukan segala yang diperintahkan." (At-Tahrim : 6)

Indahkan kalau satu hari nanti keluarga kita berjaya dibentuk keluarga kita dalam suasana islam? :)

*p/s : maaf seandainya entry ini tak mencapai mesej yang hendak disampaikan. 

32 ulasan :

  1. wa'alaikumussalam

    bahagia >,< huhu... best2 dapat keluarga macam ni ^^ harap2 satu hari nanti dapatlah. insyaAllah :)

    huhu.. kena bersiap sedia ehh. betol la tu kot~

    moga keluarga kita dipelihara dari azab api neraka. aaamiin :D

    yeap. indah :)

    BalasPadam
  2. Cik ANis pon nak family cm ni. Insayaalah, doa dan ada niat untuk berubah kearah kebaikan pasti dapat family cm ni :)

    BalasPadam
  3. noted, cKj ^^

    *ehh, ank diorg 2 laki, 2 pompuan.. dh seimbang tu, hikk...

    BalasPadam
  4. memang seronok kalau famili kita dalam keadaan cam gitu...

    BalasPadam
  5. bukan setakat best...menuju jannah Allah tuu ckj...alangkah indahnya :3

    BalasPadam
  6. huuhuu... nak jd ank soleh n ketua kluarga yg baik satu hari nanti... ehee xD

    BalasPadam
  7. Salam..wah..ni tanda-tanda ke? hehe..

    semoga impian kay jue tercapai..amiinn..

    BalasPadam
  8. Ringkas, tp pringatan yg sgt baik! Org prempuan, spatutnya dri muda perlu tarbiah 'anak2' yg bakal ada.. Mcm seorang ibu kpada Imam Syafie rahimahumullah. Beliau tidak mendidik bila ank tu lahir, tp didik SEBELUM ank tu lahir. Beliau didik diri beliau dlu sbelum btul2 didik Imam Syafie rahimahumullah..

    Itu spatutnya diambil iktibar org prempuan..

    BalasPadam
  9. Siapa yang taknak keluarga bahagia yang berlandaskan agama kan? :)

    BalasPadam
  10. wahhh rasa hmm happy dpt mcm nii :) huhuhuh

    BalasPadam
  11. aduh! dah tak sabo pulak nak kwen . hahahaa

    BalasPadam
  12. capai je mesejnya..insyaallah..kena sedia.. :)

    BalasPadam
  13. fisha pon teringin nak ade family camtuh...

    fisha rase tercapai msg entry ckj ni hehehe..

    BalasPadam
  14. yup..bestkann kalau dpt fmily cnih ..:)
    br seronok tinggal kt rumah..bak kata org rumahku syugarku..^_^

    BalasPadam
  15. Insya Allah ciksukaberangan.. awak akan dapat keluarga yang macam ni dengan izin Allah.. :)

    Amin~~~

    BalasPadam
  16. Insya Allah Cik Anis... kita kena nekad la.. :)

    BalasPadam
  17. Thanks caliph shuriken.. hehehe betul tu seimbang anak2 diorang... :)

    BalasPadam
  18. Che Rosliza Che mat : memang seronok.. kita kena usahakan la hehehe.. :)

    BalasPadam
  19. Betul tu Syarafi[skyforce331]... berkeluarga hingga ke syurga.. :)

    BalasPadam
  20. Insya Allah shar90.. mudah-mudahan tercapai apa yang dihajati dengan izin Nya.. :)

    BalasPadam
  21. hsih Jahidih Saili... ckj cuba terfikir tu yang buat entry fasal ni.. hehehe..

    mudah-mudahan la jay.. thanks.. :)

    BalasPadam
  22. Terima kaish Sis AI.. alhamdulillah. :)
    betul2 ckj sokong! thanks atas pendapatnya.. :)

    BalasPadam
  23. Alhamdulillah tercapai. :) yup misyamissyou kena buat persediaan.

    BalasPadam
  24. mudah-mudahan la Dak Fisha.. kita doakan bersama mudah-mudahan satu hari nanti kita di takdirkan berada di dalam suasana family yang macam ni.. :)

    tercapai fisha? alhamdulillah.. :)

    BalasPadam
  25. bahagia nyer family nie.. huhu... best2 kalo dapat keluarga macam ni ^^ harap2 satu hari nanti dapatlah. insyaAllah :)

    BalasPadam
  26. Insya Allah Hani Shaa... sama-sama la kita berdoa.. :)

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)