Isnin, 2 April 2012

Boleh berzina kalau…

Seorang anak murid bertanya kepada gurunya.. “boleh tak kalau saya mahu berzina, guru?” Tok guru pun menjawab.. “boleh , Kalau kamu berjaya melepasi 4 syarat ini.” (sebenarnya ada  5 tapi maaf CKJ tak ingat yang kelima. Huhu.)

1. Jangan makan dan minum segala apa nikmat Allah s.w.t
2. Kalau ajal datang, cuba lari daripada malaikat maut dengan apa cara sekali pun.
3. Masa dalam kubur cuba halang malaikat daripada menyeksa kita.
4. cuba berpaut pada mana-mana tiang ketika malaikat menarik kita ke neraka.

Adakah anda akan berjaya melepasi 4 perkara ini setelah melakukan dosa ?

Semoga apa yang CKJ sampaikan ini dapat kita ambil pengajaran dan mohon sampaikan kepada mereka yang lain. 
Sekian. Wassalam. :)

33 ulasan :

  1. inshaAllah...kita takkan mampu nak lari dari Bumi Allah ni......

    BalasPadam
  2. Allah Maha Melihat.....kalau jabatan agama Islam xleh tangkap...

    Ingat tu

    BalasPadam
  3. kena fikir & ingat balasan Allah SWT d dunia & akhirat :) kalau boleh lari dr alam Allah, buatlah sesuka hati kau.. =.=

    BalasPadam
  4. syarat no. satu pon xleh lepas... huhuu...
    jgn harap laa,,, baik kawen, halal lg.. heheee xD

    BalasPadam
  5. semua syarat tak lepas...huhuhu jaangan hampiri zina..

    BalasPadam
  6. no 1 pun xlepas macam mane nk lepas sume tu..
    kawen la, lagi sweet.Allah pun suke..

    BalasPadam
  7. thanks CKJ ^^
    sangat sangat bermakne ni ^^

    BalasPadam
  8. jauhi zina kalau mahu selamat dunia akhirat:)

    BalasPadam
  9. tiada siapa pun yang mmpu.. oleh itu jauhi lah zina...

    BalasPadam
  10. jauhi zina tue cuma satu perkara. rasanya lagi senang kott dari kena lepasi 4 syarat sekali gus. hik3

    BalasPadam
  11. bsama membanteras n jauhi zina ^^

    BalasPadam
  12. memang tak dapat lari Ckin Kembaq... sebab Allah Maha Melihat dan Mengetahui.. :)

    BalasPadam
  13. betul tu azam.. walaupun mereka-mereka ini terlepas/ tak tertangkap oleh jabatan agama islam, tapi mereka tak terlepas dari pandangan dan pengetahuan Allah tentang apa yang mereka lalukan.. :)

    BalasPadam
  14. ieyza afieyna : betul tu.. tiada siapa yang mampu.. :)

    BalasPadam
  15. yup betul tu sis92, SAY NO TO ZINA...

    BalasPadam
  16. NO TO ZINA . MRRY IS TH BST WY :)

    BalasPadam
  17. Salam..wow..pendekatan berhikmah scr psikologi..mantap!!

    ada seorang penzina dtg kepada Rasulullah dan menyatakan dia akan memeluk Islam tetapi dengan syarat, dia akan terus berzina. kemudian Rasulullah bertanya, apa perasaan lelaki itu jika ada lelaki berzina dengan emak, adik atau kakaknya?
    mendengar soalan itu, dia terus insaf..

    BalasPadam
  18. confirm student tu x lepas syarat2 tu...

    BalasPadam
  19. takkan dapat lepas semua tu~~~ uuu~ moga Allah pelihara kita daripada berbuat maksiat.. amin~~

    BalasPadam
  20. thanks Jahidih Saili.. bila kita katakan boleh pada sesuatu yang bertentangan.. secara automatik nafsu kita akan tergerak nak tau hehehe.. tapi ini CKJ dengar ceramah ustaz.. tu yang terlupa no. 5 huhu.. tak sempat catat...huhu..


    wah.. thanks Jahidih Saili atas perkongsian kisah tu..:)

    BalasPadam
  21. bukan student tu je tak lepas caliph shuriken.. kita semua pun tak mampu nak lepas.. hehehe..

    BalasPadam

Thanks yeah. sebab sudi tinggalkan komen anda. :)